Jag är livrädd för att leva och dödsrädd för att dö

Känslorna rinner ner för mina kinder. Jag har mycket inom mig såhär natten innan december blir januari och 2009 blir 1010. Ett nytt decennium. Jag hade tänkt skriva en årskrönika, men jag tror inte att mina ord kommer att räcka så långt. Jag känner mig inte ledsen, bara känslofylld, tankfylld och förvirrad. Jag vet inte om jag är redo för nya förändringar. Men jag har lovat mig själv och min partner att jag ska sluta bygga upp murar runt omkring mig. För tänk om jag ångrar mig när jag blir gammal. Jag vill inte inte gå runt hela livet och var rädd för att leva fullt ut, för att fastna i min ensamhet, för att du ska försvinna, för att försumma alla i min närhet som jag tycker om, för att jag alltid tar två steg tillbaka när livet är svårt, för att jag inte vågar svara i telefonen när det ringer, för att murarna runt omkring mig bara blir högre. Det är dags att ta av sig maskerna och våga leva. Och våga vara mig själv.

Det känns skönt att kunna släppa alla spänningar och vara ärlig mot sig själv ibland. Jag tror att jag unnar mig för få ensamtimmar. Att jag är rädd för att vara ensam. Att komma nära mig själv. Men det är precis vad jag behöver för att bli självständig och orädd. 2010 ska jag börja leva pånytt...

Jag säger inte att jag har en lätt uppgift framför mig. Det kommer att bli mitt livsuppdrag. Men jag lovar att jag aldrig ska ge upp för jag vet att livet har mycket att ge mig. Om jag vågar se det. Jag vet inte vilken väg jag ska gå i livet, jag väljer inte alltid de lättaste vägarna och jag har lätt att förlora hoppet på vägen. Men snart är det nytt år och jag ska försöka leva mer i nuet. En nystart!


Jag är livrädd men jag ska försöka ändå...

Kommentarer
Från; Johannas ordsamling

Du kommer klara det galant, fina du! Du får sätta milstolpar längs vägen, en plats att vila innan nästa steg! Heja!



Hjärtpuss

och gott nytt år!

2009-12-31 / 08:22:37
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Från; M

Du skriver så himla bra. Vill bara önska dig ett Gott Nytt År, och lycka till. Ibland är det svårt att ta klivet ur det säkra och våga, men jag tror på dig! Kram /M

2009-12-31 / 12:09:41
URL: http://malincatrin.blogg.se/
Från; Malin



2010 verkar bli förändringens år för många, läskigt och lite pirrigt. Man borde nog lära sig fokusera lite extra på det som är värdefullt. Svårt.

Gott nytt år! ♥

2009-12-31 / 12:18:09
URL: http://malinan.blogg.se/
Från; PICTURES BY FELICIA KARLSTROM.

Gott nytt år, hoppas 2010 blir bättre än detta år. Massa kramar från mig!

2009-12-31 / 14:16:43
URL: http://storasysteralskarmode.blogg.se/
Från; Kristina Kvåle

dette greier du fint.. til slutt vil det gå bra, viss ikke er det ikke slutt :) quote unquote

2009-12-31 / 14:17:08
URL: http://kristinakvaale.wordpress.com
Från; Ina

Spikrak rubrik, så talande. Ytterligare ett inlägg som berör riktigt mycket.



Kram!

2010-01-01 / 23:01:58
URL: http://www.schackrutig.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback