Äntligen fredag

Jag pustar ut för en stund. Laddar om och ler åt att allting alltid ordnar sig till slut. Imorse kom jag på mig själv med att le, när jag såg en hög löv dansa tillsammans med vinden, virvla runt som i en virvelvind. Vackra morgonsyner. Idag har jag skurit kartong och klippt och klistrat, ett ångestladdatmoment för mig som aldrig kan hålla saxen rak. Men det gick det med, till slut. Efter bara en timme i skolan satt jag på tåget hem igen. Nu har jag precis vinkat av pappa och Anja som varit här på en kopp försenat födelsedagskaffe.

 

Snart väntar en fika på stan med mamma och lillasyster. Vi ses.


Kommentarer
Från; Johannas ordsamling

"Laddar om och ler åt att allting alltid ordnar sig till slut. Imorse kom jag på mig själv med att le, när jag såg en hög löv dansa tillsammans med vinden, virvla runt som i en virvelvind. Vackra morgonsyner."



vad fantastiskt fint det där lät <3

2009-10-24 / 23:01:28
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Från; Ina

Håller med Johanna ovan. Verkligen fint! Och jag log när jag läste det :)

2009-10-25 / 16:19:35
URL: http://www.schackrutig.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback