Answers

När är du som lyckligast, fina?

När jag vaknar av en puss i pannan. På fina höstiga promenader med kamera och älsklingen. När jag läser sådant som berör mig. När jag skriver den perfekta textraden. Ute på äventyr.

 

Vad missar du inte på tv?

True Blood och Andra Avenyn.


Vad måste finnas med i spotifylistan över de bästa låtarna?

Mannen i den vita hatten - kent, Burn me and blind me - Edith Backlund (men den finns tyvärr inte på Spotify), Järnvägsspår - Lars Winnerbäck, Heartbeats - José Gonzales, Human - The Killers, Sen en tid tillbaka - Melissa Horn.

 

Vad måste finnas i godispåsen? Eller vill du hellre ha chips eller glass?

Fruktnappar. Jag älskar verkligen fruktnappar.

 

Samlar du på något?

Jag önskar att jag gjorde det. Det skulle vara problem i sånt fall.


Vad ser du till att alltid ha i kylen?

Det varierar. Jag är verkligen ingen sån som har sådana måsten. Om det är någonting som jag måste ha hemma så är det mitt gröna citruste som jag dricker varje morgon, men det står ju inte i kylen.


Hur träffades du och din pojke?

Det var kaotiskt. Både jag och Jonathan hade annat förhållande. Men kärleken har inga gränser. Vi började träffas under sommaren 2005. Det var min bästa sommar någonsin, samtidigt den konstigaste. Vi cyklade runt hela nätterna, sprang över sommarängar, Jonathan spelade melodier på sin gitarr för mig och så älskade vi på en golfbana.

 

Favoritband(du får bara välja ett.)

Åh vad svårt. Eller kent såklart. Mest av den anledning att jag mest lyssnar på soloartister annars och inte band.


Vilka bloggar läser du?

Jag tittar in på många bloggar varje dag. Men de flesta betyder inte så mycket för mig. Men jag har en del som jag verkligen läser och blir berörd av.


Vad inspirerar dig?

Allt möjligt. Böcker, filmer, andra fotografer såklart, jag inspireras av mig själv och mitt liv. Musik, promenader. Förhoppningsvis kommer jag få mycket inspiration när vi åker ut på äventyr.

 

Vilka är dina favoritförfattare/favoritböcker?

Just nu läser jag Haruki Murakamis böcker och de faschinerar mig. Jag har inga riktiga favoriter, jag läser lite allt möjligt. Mest kärlekshistorier. Jag fastnar lätt för titlar...

Jag undrar var du ser dig själv fem år från nu? :)

Min nya plan är att leva så planlöst som möjligt. Jag vet inte och jag vill inte veta. Jag hoppas att jag mår bra och att jag har utvecklats som person och inom mina intressen. Jag hoppas att jag har en mer klar bild av hur jag vill leva mitt liv.


Vad har du för objektiv?

Jag har precis bytt kameramärke och köpt nya objektiv. Min kamera är en Canon Eos 7d och objektiven som jag köpte till är: Sigma 20mm, f/1,8 Ex Dg - Tokina 16-50mm, f/2,8 At-X - Sigma 70mm, macro f/2,8 Ex Dg. Mitt nya favoritobjektiv ör 20 millimetern. Jag har även ett gamalt analogt objektiv, ett Helios 58mm, f/2,0.


Tack för alla fina frågor!


Kommentarer
Från; Jossi

skoj o läsa! :)

2010-04-17 / 21:14:48
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback