En blå aprilhimmel

"Vi ligger i sängen. Du håller min hand och andas tungt bredvid mig. Jag gillar dina händer. Fyra nätter har du varit ledig i påsk, i fyra nätter har vi sovit bredvid varandra. Nu är det vardag igen, du ska snart gå upp. Då kan jag somna. Min kropp är trött men huvudet snurrar av ord. Istället för att ligga och vrida på mig tar jag fram skrivblocket och skriver några rader. Jag gillar att fylla tomma rader i ett nytt skrivblock med nonsenstext och formuleringar som bara dyker upp när man ska sova.

Du andas tungt. Då vet jag att du sover. Jag är tyst och försöker att inte bläddra för mycket. Femtio minuter kvar. Klockan tickar på ditt nattsängsbord. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna ha en tickande klocka i mitt sovrum, men nu har vi snart haft den i nitton månader. Jag tänker nog bara på den när jag ligger och grubblar.

Jag tycker det känns bra att vi ska gå till biblioteket och plugga imorgon, då kanske vi båda får någonting gjort. Nu ska jag släcka lampan och försöka somna. Klockan är 01.14."



Jag vaknade innan klockan ringde. Nu dricker jag mitt morgonte och lyssnar på Järnvägsspår. Snart ska jag ta av mig morgonrocken och föna håret, äta frukost och slå på efter tio. Vi ses senare...

Kommentarer
Från; Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Jag brukar också vara duktig på att vakna innan klockan ringer. Varför gör man det egentligen?



Du gör mig så himla glad! Tusen tack, fina :) Det värmer! Jag håller tummarna för att du hittar något fint och bekvämt att ha på dig :) För min del blev det klänning, himla skönt i vårsolen!



Hoppas du har det fint!

2010-04-06 / 11:03:57
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Från; Sebastian Bergström

Ja det är underbart. Tack! :)



2010-04-06 / 15:09:24
URL: http://sebastian-bergstrom.se
Från; Klara

jättefin bild.

2010-04-06 / 16:25:06
URL: http://instincts.blogg.se/
Från; Frida

underbart fint foto!

2010-04-11 / 18:49:44
URL: http://phbyfr.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback