Det hörs på stegen när du går


Tv-rutan slocknade nyss. Mio, min Mio. Jag skriver om fantasivärldar. Egentligen så gillar jag den här kursen riktigt mycket. Men den stjäl min sista tid. Jag vill krama mina nära och kära, ha långa fikastunder, sentimetala hejdå-samtal och allt det där innan vi åker. Ikväll skrev vi ut biljetterna. Vi kommer att möta Barcelona i nattljus.

Lördagskvällen bjöd på en liten krogrunda, drinkar och dans till stängningsdags. Ibland kan det också vara roligt. Men oftast föredrar jag mysiga vinkvällar, långa, djupa samtal och min egen musiklista. Människorna och musiken är nog det som får mig att undvika utelivet i den här stan. Jag passar inte riktigt in i den miljön, helt enkelt.

Jag har precis kelat med världens mysigaste kattunge och dragit mig undan lite. Jag ville skriva för mig själv. Och locka fram de där känslorna som gömmer sig under ytan. Ibland sitter de lite för djupt. Med de orden säger jag godnatt, kära vän.

Kommentarer
Från; Frida

fint skrivet ida, fin misse!

2010-08-02 / 00:52:39
URL: http://phbyfr.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback