Luften svider när vi andas in

Jag slåss med tanken på att hösten börjar närma sig där hemma, att skolorna slår upp sina dörrar och att sommarloven är slut. Här är det fortfarade högsommar och jag börjar inse att sommaren är långt ifrån slut för min del. Jag tror tanken börjar rota sig. Att vi ska stanna här. Jag tror jag blev rädd, för första gången sedan vi kom hit. Rädd för saknaden.

Om några timmar sitter jag och fikar med en vän. Tänk att vi möts i Barcelona av alla ställen. Det är stort. Jag kan inte låta bli att le och fascineras lite av livets alla vändningar. Samtidigt som livet här fortsätter att växa fast i mig börjar jag redan glömma bort den gråa trista vardagen där hemma. Jag vet att det finns en mening med den här resan. Den är bara lite svår att hålla fast vid. Vid ett senare tillfälle ska jag försöka förklara lite närmare...

Kommentarer
Från; Jasmin

gud vad fint, hoppas du har det bra.

2010-08-24 / 14:29:39
URL: http://childhoodlight.blogspot.com
Från; lina

åh vad härligt att ha sommarnätter kvar.

2010-08-24 / 14:45:39
URL: http://ramlad.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback