Jag behöver er för att kunna bli fri...

Jag älskar att vara kreativ. Att skriva och fotografera. Jag älskar när hela mitt sinne är fyllt av inspiration och när kameran sprider glädje och inte är ett ångestmoment. Jag behöver hitta tillbaka till det som faktiskt gör mig till den jag är. Till det som präglar och sätter färg på mitt liv. Både orden och bilderna säger så mycket om mig. Om mitt liv. Mina känslor som ligger och bubblar under ytan, får nytt liv när de får komma fram. Och jag blir lugnare i själen. Jag vill kunna dela med mig av dessa känslor och sprida hopp till er som läser trots att jag själv ibland befinner mig långt ner under ytan. Jag vill känna mig stolt över att jag har skapat någonting. För det jag skapar gör mig till den jag är. Och får mig att utvecklas som människa.

Kommentarer
Från; Johannas ordsamling

Ska vi på något sätt hjälpa varandra att hitta tillbaka dit? ;*



hjärtpuss

2010-01-26 / 18:09:51
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Från; Linda

Jag är fångad i dina textrader och fotografier. Jag står hrä vid din sida som en anonym åskådare och hoppas, längtar och trivs.

2010-01-26 / 20:27:31
Från; Peter

Hej Ida!



Känslor och tankar är gränslösa, för vilka vare sig levd tid eller könstillhörighet spelar någon roll.

Dina ord är därför som att betrakta mig själv i en spegel...vars bild inte är den jag vill se.



Mannen i spegeln ser trött och håglös ut, märkbart sargad av saknad, ty saknar gör han starkt och ofta.

Kärlek, eller rättare bristen på kärlek, saknar han...ändå är det inte den saknaden som ekar högst i hans tomma själ.

Det är bristen på ord, och bristen på glädje i det han innerst i hjärtat finner lycka i att göra...fotografera.



Mannen i spegeln är jag...och jag är tom...för som du säger, "det jag skapar gör mig till den jag är"...och skapar gör jag inte...



Varma tankar, och önskan om att du snart finner den kreativitet som för såväl dig, som för mig som betraktare, ger själsvärme.



/Peter

2010-01-28 / 20:03:14
URL: http://phfoto.wordpress.com
Från; Ina

...och jag älskar att du delar med dig av det du gör! Det är så mysigt att följa din blogg. Gillar din blogg till tusen! Den är en av mina absoluta favoriter. :)

2010-01-30 / 12:00:08
URL: http://www.schackrutig.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback