En kylig förstafebruarikyss

Kvalitetstid hemma hos mamma, trygghet, snack om allt och inget, framtidsplaner, larvig svensk komedifilm, fredagsfika, reashopping, vinkväll, spontanitet, bästa vänner, mys, friskis, kalops, choklad och Wallander.

 

 

Sista helgen i januari har precis sagt adjö. Nu väntar februari utanför dörren. Vintern stannar nog ett tag till och kyler ner världen. Jag fortsätter att värma mig med stora ullfiltar och se ljusen fladdra ut. Fyller tekopp efter tekopp och läser ytterligare några sidor i en bok. Ibland lyssnar jag på vacker musik och trollbinds av låttexter som sätter sig sådär mitt i prick. Kameran ligger instängd någonstans och drömmarna om en ny är större än någonsin. Men, jag försöker att inte bli besatt. Jag längtar efter att få känna glädje och lust till att plocka fram den igen...

Kommentarer
Från; Johannas ordsamling

Det är inget att tacka för,

jag ser det lite som en uppgift vi människor har fått.

- att få våra medmänniskor att må bättre!



btw, visst sviker mig inte minnet... det är eskilstuna du bor i va?



hjärta!

2010-02-01 / 13:45:39
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Från; Johannas ordsamling

Ah, damn!

Är det långt mellan västerås och eskilstuna? Är det distansstudier?



hjärta.

2010-02-01 / 14:53:46
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Från; PICTURES BY FELICIA KARLSTROM.

sv: tack!



Varför tar du inte fram kameran?

2010-02-01 / 17:25:39
URL: http://storasysteralskarmode.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback