Jag behöver en ny medicin och ett nytt land

Vad ska jag skriva för att du ska bli berörd?
Den meningen passar väldigt bra just nu.



Jag har märkt att jag går på olika sätt i olika delar av staden. På vissa ställen tar jag exakt lika långa steg mellan plattorna, på vissa ställen vägrar jag gå på linjerna mellan plattorna. På vissa ställen går jag snabbare och på vissa ställen vill jag sväva fram i min egen takt. Det känns som ett teckan på att jag känner den här staden för bra. Varje gatusten är bekant. Och mina fötter vet precis hur de ska bete sig.

Ikväll när vi gick hem från mamma, bestämde jag mig för att börja springa. Jag har alltid velat veta hur det känns. Det ser så lätt ut när andra gör det, men jag själv har aldrig riktigt orkat. Men det ska gå. Jag tror det skulle vara befriande. Det får bli sommarens utmaning.

Idag har jag lånat en hel drös med böcker. Jag ser fram emot att ligga på stranden och uppleva Nangiala och Landet fjärran igen. Det kommer nog bli en fin tillbakablick till barndomen.

Kommentarer
Från; Jenny Eriksson

Fina bilder! Känner igen det där, när man känner en stad för väl...

Härligt att låna gamla barndomsboksfavoriter! Brukar också göra det ibland bara för känslan av nostalgi :)

2010-06-17 / 09:33:02
URL: http://fotografjennyeriksson.blogg.se/
Från; PICTURES BY FELICIA KARLSTROM

Underbara bilder ♥



jag bara älskar hur du beskriver, du är grym! jag älskar dina ord !

2010-06-17 / 18:54:52
URL: http://storasysteralskarmode.blogg.se/
Från; Malin

Jag bestämde mig också för att börja springa för ett tag sedan, och visst var det befriande. Det är synd att jag inte gav det en chans, kanske en annan gång.



När kommer ni hit till Spanienland? :) Många kramar

2010-06-18 / 23:52:12
URL: http://malinan.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback