Jag håller andan med dig, för jag vet hur du känner

Här sitter jag som så många gånger förr och försöker förvandla mina känslor till bokstäver. Det är inte så lätt alltid. Mitt liv består av en blandning av kaos, lättnad och en liten bit av både lycka och glädje. Stormen har blåst förbi och plugghetsen närmar sig sitt slut. De senaste dagarna har bestått av både tårar, prestationsångest, stolthet och förvirring. Lägg en dos av panikångest uppe på det också. Så har vi den perfekta summeringen av de senaste dagarna. Känslomässigt.

Nu väntar sommaren på mig bakom husknuten. Du och jag. Fem år senare. Där allting en gång började. Jag längtar till den dagen då vi ligger ensamma i gräset och ler mot varandra. Vi säger ingenting för vi vet redan vad vi tänker. Det är bara arton nätter kvar nu, tills trapphusen ekar tomma efter att du tagit dina sista steg. Du kommer föralltid att vara min hjälte. Det finns inga ord som kan förklara lättnaden efter två år av slit som har satt båda våra liv på prov. På helt olika plan, men ändå. Snart är det över.

Vi ses snart.

Kommentarer
Från; Frida

fint skrivet, hoppas allt löser upp sig!

2010-06-05 / 00:09:08
URL: http://phbyfr.blogg.se/
Från; alicia

åh

så otroligt fin blogg

2010-06-09 / 18:56:37
URL: http://diskotekskula.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback