Måndagstankar



Jag missade solskenet idag. Och jag borde ha pluggat. Men istället har jag druckit för många koppar kaffe på ett café och påbörjat ett nytt projekt. En dag kanske det kan bli någonting stort. Men som ni vet har jag inte särskilt stor tilltro till mig själv. Även om jag tror det ibland.

Sådär lät det igår. Nu är det en ny dag.

Jag ligger fortfarande i sängen och försöker få ordning på mina tankar. Vi låg vakna alldeles för länge inatt och pratade om livets alla paradoxer. Om dåtid, nutid och mittemellantid. Det är intressant att se hur livet förändras och hur snabbt en ny tillvaro skapas. Från noll. Vi samlar på oss nya erfarenheter varje dag, träffar nya vänner och hittar nya inspirationskällor. Jag blir starkare som person och hittar nya sätt att besegra ångesten. Som fortfarande dyker upp ibland. Men allt mer sällan.

Jag har alltid haft svårt att sätta ord på lycka. Känslostormarna inom mig lyser alltid igenom på ett eller annat sätt och låter en melankoliskton prägla mitt skrivande. Men lycka är vad jag känner för det mesta. Hur skulle jag kunna känna någonting annat?

Kommentarer
Från; Maria

Så fin kattbild. :)

2010-11-16 / 11:27:48
URL: http://www.vildvittra.se
Från; Jasmine

Bilden är riktigt bra! Och motivet är gulligt som bara den. >.<

Du skriver så himla vackert. Jag känner igen mig i din text. Att jag drar mig från att göra tråkigare saker, det är jag inte stolt över.



Kram

2010-11-16 / 15:15:58
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Från; CJ

Vilken sötnos! Och fin bild!

2010-11-18 / 15:25:39
URL: http://cjs.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback