Då är ensamhet ett ord som inte finns

»Just nu lever jag ett stilla liv
jag ser dagarna komma
sen springer dom förbi
.

Jag lyssnar på Thåström.
Saknar familjen.
»Det är som långa tåg av längtan.
Tretton dagar kvar tills vi får besök.

Jag tänker på en vän.
»Att jag alltid varit stolt
Över att vara hennes vän
Säg att några av dom dar
Som vi hade med varann
Var några av de bästa
Som jag nånsin haft
Och säg att jag är ledsen
För alla fel som blev
Men att inget enda av dem
Var menat som nån slags elakhet


Jag funderar på om jag någonsin känt mig särskilt svensk.
Jag mår illa av att tänka på politik just nu
(jag blir så arg på alla som inte förstår).

Poesi kan vara jävligt vackert men också jävligt vrickat
(insikt från kursen jag läser just nu).
Jag älskar att sitta i parken, inlindad i en filt och lyssna till din gitarr
och dina gitarrfingertoppar mot min kind.

Jag har blivit vegetarian och gått ner i vikt.
Lala lala lala la.
Glasstället bredvid oss säljer väldigt god italiensk glass.

Jag vill starta ett fotoprojekt.
»Kärlek är för dom, dom som har tur.
Vad kan vi om sånt?

Idag har jag upplevt några sekvenser av lycka.
Min lycka,
under ett olivträd.
»Då är ensamhet ett ord som inte finns.

Kommentarer
Från; Milla

jeg blir helt målløs, vet ikke hva jeg skal skrive for å beskrive hvordan dette fikk meg til å føle. derfor skriver jeg bare et ord: fint.

2010-09-25 / 11:00:19
URL: http://heroesandme.com
Från; Linda

Men visst fanns det ord du vackra själ.

2010-09-25 / 11:02:35
URL: http://kameralins.blogg.se/
Från; sandra

vilken massa fina citat. jag borde lyssna mer på thåström känner jag. det finns mycket man borde.



svar: tack så mycket! det är inte riktigt klart än, men det känns i alla fall skönt att ha fått undan den stora svarta bokhyllan.



2010-09-25 / 13:27:09
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback