a tribute to society

Jag tänker inte anpassa mig till allt det där. Jag tänker gå min egen väg...



ni säger att tiden rinner ut
att timglaset snart tar slut
att sanden blir dålig
som om det skulle finnas
ett bästföredatum på tiden

men jag tror inte
att det är sådär enkelt

redan som barn får vi höra

att livet är för kort

hur viktigt det är med bra betyg

ett mål i sikte

en utbildning som tar dig framåt

och ger dig ett bra jobb

vilket jobb som helst duger inte

du ska helst tjäna massvis med pengar

för att ha råd med villa

åka utomlands tre gånger per år

glida runt i en glammig sportbil

köpa märkeskläder för en students

månadsinkomst eller mer

och jobba övertid för att har råd att leva

upprepning
upprepning
upprepning

där kom det visst en vägg
pang

jag tror att det finns någonting
större i livet än allt det där

livet mäts inte i framgång
eller i pengar
det är inga måttenheter i lycka

jag är hellre fattig hela livet
och rik på kärlek

jag bor hellre i baksätet på en gammal
volkswagen med dig
och vaknar upp på franska landsbygden
och ser hela europa genom ett vindrutefönster
delar på en baguette till frukost
skriver böcker i parken
och lyssnar till din sång

samlar minnen och historier
som vi en dag kan berätta för våra barn
uppe på övervåningen till ett litet hus
på landet

vi kanske fortfarande är fattiga
men rika på kärlek
jag behöver inte en fet plånbok
för att komma framåt
jag behöver dig


när ska ni förstå
att det är er tid som tar slut?


Kommentarer
Från; Johanna

Åh, vilken mysig och fin blogg! Bilden är ju för underbar. Jag kände att jag bara måste lämna ett avtryck. Jag fick sån inspiration, hit kommer jag definitivt komma tillbaka! :)

Ha en fortsatt supertrevlig kväll ♥

2010-09-26 / 20:04:44
URL: http://peppochdepp.blogg.se/
Från; Rebecka

Tack så mycket för din kommentar, jag blir så glad!

Vill bara säga att det var en alldeles exceptionellt fin blogg du har här och jag håller med till hundra procent om vad du säger! :) Jag äter hellre gröt men nån jag älskar en escagot(det heter så va? sniglar alltså?) med en ytlig människa utan personlighet med flashigt jobb.

2010-09-26 / 22:48:37
URL: http://dreamingauthors.wordpress.com/
Från; Jennie

jag tycker om bilden och texten!



SV ; ååh tack så hemskt mycket för dina fina ord! så snäll du är. det värmer långt in i hjärtat, ska du veta! kram

2010-09-27 / 07:33:17
URL: http://sheislost.blogg.se/
Från; Madde

Du skriver så vackert som alltid:) Krya på dig gumman:)

2010-09-27 / 07:41:46
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/
Från; n.

re: tack så mycket fina ida!



din blogg var väldigt vacker!!

2010-09-27 / 08:54:54
URL: http://alltfinnskvar.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback