2010-09-03



Idag har det varit riktig sommarvärme igen. Men jag blev glad när jag vaknade imorse och såg att solen tittade in. Jag har förstått att sommaren tog slut alldeles för fort där hemma. Men det skulle gärna få vara lite svalare. Inte så varmt så att svetten sprutar så fort man går utanför dörren. Tjugofem grader skulle vara lagom.

Vi hade ingen aning om vad vi skulle hitta på när vi gick upp, men det blev en långpromenad till Enchants. En alltiallao-marknad, där man kan hitta allt från fina burkar, kameror, klockur till verktyg, dammsugare, hygigenartiklar och kläder. Det mesta finns om man letar noga. Idag köpte jag två söta burkar och en nyckelknippa med gamla nycklar. När vi var där första gången köpte jag klockan och anteckningsboken som jag fotograferat här. Det jag letar efter nu är en analog kamera, ett klockur, en skrivmaskin skulle vara fint också om det inte vore så dyrt och en del andra fina småsaker att ta kort på.

Nu dricker jag ett glas vin och redigerar ett drös med bilder. Jag har en del på lager. Jag blev nykär i mitt macroobjektiv idag, som jag konstigt nog inte använder så ofta. Så det blev en hel del macrobilder.

Kommentarer
Från; Frida

låter jättehärligt med den där marknaden. och fina bilder!

2010-09-03 / 19:37:24
URL: http://phbyfr.blogg.se/
Från; Josefine

enormt snygga äpplen. jag satt en stund och funderade över hur du gjort. Coola.

Nu får du stå ut med att få en massa superlativ ;) Jag gillar headern, de där charmiga lapparna höjer det hela.

Du, jag har lagt upp en till flaskbild, bra va? ;)

Kram

2010-09-03 / 21:17:04
URL: http://josefinesfoton.wordpress.com
Från; Sanna Ek

Du är verkligen grym, och din kreativitet har en nivå för sig om man kan säga så!



Haha, jag tycker inte det är så farligt. Man får låtsas att man är en icke-blyg och framåt person (egentligen mina motsatser men någon trygghet finns i fotografi). Och det finns något vacker i alla människor som man ofta hittar <3

2010-09-03 / 23:41:50
URL: http://sannaaek.blogg.se/
Från; Madde

Jätte fina bilder gumman:)

2010-09-06 / 09:54:38
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback