Nattugglor och boktips



Tack så jättemycket för alla suveräna boktips som vällde in här för någon vecka sen, jag tänkte lista samtliga titlar och författare här nedan, så att ni också kan ta del av dem. Det finns så sjukt många böcker som jag skulle vilja försvinna i just nu, frågan är bara vart man ska börja? God natt.

 

-       The picture of Dorian Gray av Oscar Wilde

-       Vindens skugga och Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafón

-       Att springa av Maria Sveland

-       Drömfakulteten av Sara Stridsberg

-       Easter Parade av Richard Yates

-       Pioner av Isabella Varrisshio

-       Röda vita rosen av Mariette Glodeck

-       Allt för min syster och Den tionde kretsen av Jodi Picoult

-       Himmel, helvete och allt däremellan – om känslor av Anna Kåver

-       Jag skulle vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet) av Anneli Jordahl

-       Boktjuven av Markus Zusak

-       De kallar mig Ise av Madeleine Krell

-       Resa genom ensamheten av Plura Jonsson

-       Vildängel och Hallonbäcken av Lina Forss

-       Kärlekens historia av Nicole Krauss

-       Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket, När du blundar tittar jag och Bara kärlek kan krossa ditt hjärta av Gunnar Ardelius

-       Skynda att älska, Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött och (Bajsfesten) av Alexander Schulman

-       Burpojken, Solrosskogen, Bara barnet och Skymningsbarn av Torey Haydens

-       Nick and Norah’s Infininte Playlist av Rachel Cohn


Kommentarer
Från; Elin

"Att vara med dig är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött" av Alex Schulman är bra med. Har inte läst Bajsfesten men jag antar att det inte är något skönlitterärt mästerverk om man inte har något barn att läsa den för :)

2011-04-06 / 12:09:40
URL: http://eluaan.blogg.se/
Från; Lara

Själv har jag läst Vindes Skugga, och den är jättebra! Man fastnar verkligen i den, och så utspelar den sig i Barcelona också! ;)



Carlos Ruiz Zafon har skrivit en annan bok också, som heter Ängelns lek som jag håller på att läsa just nu. :)

2011-04-06 / 16:17:46
URL: http://laramalin.blogg.se/
Från; M

Hej vännen! Jag (vi) är fortfarande intresserade av att komma ner en helg i maj. Dock kan jag just nu inte säga en specifik helg eller garantera något. Har fått en ny roll/tjänst på jobbet och inte säkert jag kan få ledigt nån dag. Om ni fortfarande inte har något bokat kan vi väl hålla det lite öppet?



Hoppas allt är bra!!

2011-04-06 / 17:05:36
URL: http://tidvatten.blogg.se/
Från; M

Hej vännen! Jag (vi) är fortfarande intresserade av att komma ner en helg i maj. Dock kan jag just nu inte säga en specifik helg eller garantera något. Har fått en ny roll/tjänst på jobbet och inte säkert jag kan få ledigt nån dag. Om ni fortfarande inte har något bokat kan vi väl hålla det lite öppet?



Hoppas allt är bra!!

2011-04-06 / 17:06:51
URL: http://tidvatten.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback