En lista...

Jag brukar inte vara den som fyller i såna här listor. Men jag hade lite tråkigt så jag snodde den här från min vän Sandra.

1. Hur gammal är du om fem år?

29. Oj.

2. Vem var den sista du träffade?
Jonathan, som just nu är på väg till fruktaffären.

3. Hur lång är du?
Jag vet faktiskt inte. 151 cm, kanske. Jag försöker att inte tänka på längden så mycket.

4. Vilken var den senaste film du såg?
Tittade på Remember me till klockan åtta i morse.

5. Vem ringde du senast?
Pratade med mamma på Skype vid lunch. Annars har jag nog inte ringt någon alls på flera månader.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Oj, jag vet inte när jag skickade ett sms senast.

7. Vad är dagens planer?
Jag skriver små rader i min skrivbok, pysslar med fotoboksprojekt, äter croissant, fotar frukostbilder och hoppas på att få träffa någon ikväll.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Jag är väldigt telefonskygg, men jag är inte så mycket för sms heller. Men jag har alltid varit bättre på att konversera med text, så det blir nog sms.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Skilda.

10. När såg du senast din mamma?
På Valborgsmässoafton, när vi var hemma i Sverige.

11. Vilken ögonfärg har du?
Brun.

12. När vaknade du idag?
Jag vaknade av mammas röst halv ett (jag somnade vid åtta imorse.)

13. Har du någon gång hittat en katt?
Nej, aldrig.

14. Vilken är din favoritplats?
Jag har många favoritplatser. Men ängen uppe i Pyrenéerna är nog den vackraste platsen på jorden.

15. Vilken plats föredrar du minst?
I bilen. Jag gillar inte att åka bil.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Svår fråga. Så länge jag är tillsammans med Jonathan och får syssla med det jag brinner för, så blir allt bra.

17. Vad skrämde dig som barn?
Jag har aldrig varit särskilt rädd av mig. Men skällande hundar, tycker jag fortfarande är otäcka.

18. Vem fick dig att skratta senast?
Vår utvecklingsstörda granne.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Självklart inte. Jag älskar vinylskivor. Synd att jag inte äger så många bara.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
En silverfärgad MacBook Pro.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Jag föredrar att sova naken.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Jag sover bara med en kudde.

23. Vilka landskap har du bott i?
Västmanland, Uppland (Enköping & Sigtuna) & Katalonien (Barcelona).

24. Har du någon gång spytt på fyllan?
Det har väl hänt några gånger.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Inomhus föredrar jag att gå runt barfota. Annars varierar det beroende på temperatur.

26. Är du social?
Bara med personer som jag känner och känner mig trygg tillsammans med. Annars är jag nog den som håller mig i bakgrunden.

27. Vilken är din favoritglass?
Italiensk glass från glassbaren på plaça de la revolució.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Betala av studielånen, spara pengar och resa.

29. Tycker du om kinamat?
Qué Rico!

30. Tycker du om kaffe?
Självklart. Fast med mycket mjölk (det trodde jag aldrig för två år sedan).

31. Vad dricker du till frukost?
Jag föredrar te, men just nu dricker jag mest kaffe.

32. Sover du på någon särskild sida?
Alltid höger.

33. Kan du spela poker?
Kanske, jag minns inte.

34. Tycker du om att mysa?
Mysa är det bästa jag vet.

35. Är du en beroendemänniska?
Inte alls.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej, inte direkt.

37. Vill du ha barn?
Just nu, nej. I framtiden, förhoppningsvis.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, lite spanska och katalanska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.

40. Föredrar du havet eller en pool?
Havet, såklart.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Gå ut med vännerna, kläder, sushi och glass.

42. Äger du dyra smycken?
Nej. Eller räknas Snö? I sådant fall har jag ett Snöhalsband som jag fått av Jonathan i födelsedagspresent.

43. Har du någon gång testat att röka?
Jag kan bara ta munbloss, men ett tag tog jag ganska många sådana. Men inte sedan vi flyttade till Barcelona.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
En croissant med skogsbärsmarmelad.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Jag vet inte.

46. Välj ett ärr på din kropp?
Ett på axeln efter en olyckshändelse på fyllan förra sommaren.

47. Vad har du för ringsignal?
Passagerare med Kent.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Min första sparkdräkt som jag fick på förlossningen, har jag sparat.

49. Flirtar du mycket?
Kan jag nog inte påstå.

50. Vart togs din profilbild för din blogg?
Jag har ingen profilbild på bloggen. Den i hedern är tagen på plaça Diamant.

51. Kan du byta olja på bilen?
Jag kan ingenting om bilar.

53. Vilken var den senaste bok du läste?
Pioner av Isabella Varricchio.

54. Läser du dagstidningen?
Nej, det har jag aldrig gillat.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej.

56. Dansar du i bilen?
Eh, dansar? Nej, men kanske nynnar lite då och då, helst till Winnerbäck eller Kent!

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Radio går bort.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Random spanska ord som jag har lärt mig på ett post-it-hjärta.

59. När var du i kyrkan senast?
Oj. Räknas att titta? Iså fall tittade Jag och Malin in i en kyrka i Gotico nån gång i april, tror jag.


Kommentarer
Från; Anonym

Hej!

Vill du bli utsedd till dagens blogg och få hundratals extra läsare? Besök i så fall http://blogoftoday.blogg.se/



Ha en trevlig dag!

2011-07-13 / 14:26:16
URL: http://blogoftoday.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback