Topparna är högre nu och dalarna är djupare

Jag får inga egna blogposts nedpräntade, så istället tjuvkikar jag på andras liv och försöker hitta tillbaka till blogglöden. Men det kanske bara har motsatt effekt. Jag tittar och beundrar andras förmågor och tänker att: jag blir aldrig så där bra.

Livet just nu är helt fantastiskt samtidigt som jag ligger vaken och vrider mig på nätterna av ångest, vaknar klockan två på eftermiddagen och äter frukost klockan tre, känner mig som en stor klump i spegeln och vet aldrig vad jag ska ha på mig. När allt är helt fantastiskt går jag hand i hand med min finaste på långa promenader i uppförsbackar, äter vattenmelon, dricker vin och äter pizza med vännerna, äter glass i solen och förvinner in i en annan värld med en bok i handen.

Det är bara små tunna gränslinjer mellan dessa stadier. Och jag är så trött på att alltid falla tillbaka. Att allting inte alltid bara kan vara just så där fantastiskt som det faktiskt är. I alla fall för en liten stund till. Och inte bara för en timme eller två eller på sin höjd tre eller fyra. Det gör ont.

Nu ska jag försvinna med en bok som jag fyndade på Myrorna när vi var hemma i Sverige. Slumpvandring, heter den och är faktiskt riktigt bra.

Jag saknar svensk sommar också samtidigt som jag vill stanna här för evigt. Livet är motsägelsefullt och mina tankar är svåra att förstå. Hej så länge!


Kommentarer
Från; Johannas Ordsamling

Jag är allt för bekant med känslorna du beskriver. Livet tycks aldrig bli en balanserad stig, alltid dessa toppar och dalar. Man kunde önska lite mer balans.

2011-06-18 / 00:46:36
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Från; Malin

Idafina, du är så mycket bättre än du tror. Det var fint att träffa er häromdagen! Kram

2011-06-18 / 09:22:04
URL: http://malinan.blogg.se/
Från; paula

gillar att jag känner igen mig i dina texter och så gillar jag att du skriver så vackert och tar så fina foton!

2011-06-24 / 20:54:22
URL: http://peaceoutpeople.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback