Lördagstankar

Jag börjar bli grinig och trött på troskydd som skaver. När jag väl får mens, så varar den alldeles för länge. För mitt eget bästa. Jag läste precis ut Mia Skärngers bok och jag slutade aldrig att fascineras över hennes styrka och äkthet. Helt jävla otroligt. Det regnar så där riktigt ihärdigt ute och himlen är mörkgrå, inte en ljusstråle lyckas ta sig igenom. Och här hemma går glödlampa efter glödlampa sönder och vi har inga reserver.

Det var tänkt att jag skulle plugga, men jag blev grinig och trotsig och orkar inte öppna böckerna och koppla på analystänket. Det är inte min dag idag. Dessutom har jag pluggat lite varje dag den här veckan. Vilket är ovanligt för att vara jag. Så jag förtjänar att göra ingenting. Det vill säga, dricka te, läsa, skriva rader innanför en röd pärm, surfa planlöst och lyssna på regnsmatter mot balkongdörren. Det är trots allt lördag, även om veckodagarna är oväsentliga för min del.

Nu fick vi precis veta att vi inte kommer sitta i hopkurade i varsitt soffhörn ikväll med en chipspåse där emellan och stirra in i varsin datorskärm. Istället blir det konsert och fest här i kvarteret. Bra. För jag hade nog inte klarat av lugnet en kväll till. Jag är för rastlös för det...

Kommentarer
Från; Malin

Visst är hon fantastisk, den där Mia Skäringer..

Hoppas ni får en fin lördag så hörs vi i veckan! Puss

2011-03-12 / 17:02:35
URL: http://malinan.blogg.se/
Från; Lissie

Håller med om Mia Skäringer, helt klart en förebild!



Oavsett vad du beskriver så låter det liksom mysigt. Jag kan nästan se er lägenhet med grå himmel utanför fönstret och glödlampor som försöker lysa upp allt det där grådisiga.

Fint!

2011-03-13 / 11:05:45
URL: http://fairlynuts.blogg.se/
Från; Jasmine

Jag har faktiskt inte läst Mia Skäringers bok, men jag funderar starkt på att göra det.



Som vanligt; ett kanoninlägg.



Kram

2011-03-14 / 21:33:18
URL: http://rosanatt.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback