Vårdans i eftermiddagssolen

Jag ägnar kvällen åt tedrickande och sträckläser första boken i serien om Sookie Stackhouse, till första uppgiften i kursen Skräck och Romantik. Bra tidsfördriv en söndagskväll som denna. Tidigare idag promenerade vi i solskenet och hamnade på outforskad mark bakom Parc Güell. Jackan åkte av ännu en gång och snart hoppas jag på att kunna lämna den hemma. Innan vi gick hem drack vi en kaffe på en uteservering och hörde fågelkvitter även längst de trånga gränderna här i Grácia. Jag saknar verkligen inte Sverige just nu, vårkänslor kan verkligen råda bot på vilken hemlängtan som helst.


Efter promenaden har jag prickat av några punkter på min att-göra-lista och nu letar jag recept på semlor till på tisdag, då Malin och jag tänkte baka semlor. Bara för att man bor i Spanien behöver man inte helt och hållet glömma bort de svenska traditionerna. Jag hoppas det går att få tag i mandelmassa här nere, men det återstår att se.

Kommentarer
Från; Lena M Wallin

Åh vad härligt! Lämna jackan hemma... Här viner isande vindar men termometern visar i alla fall plus två. Och jag ska cykla till Bäckby på yoga.

Lycka till med semlorna! Jag önskar dig en glad fettisdag och en lika glad internationell kvinnodag! Sprid lite girlpower i Barcelona ifall det är ont om sådan där. Kram!

2011-03-07 / 10:50:32
Från; helena

det ser super mysigt ut!

2011-03-07 / 14:53:20
URL: http://helenaberg.blogg.se/
Från; Jasmine

Det räcker med att jag kikar in i din blogg, så får jag genast inspiration till att skriva. Du ska ha tack. <3



Kram

2011-03-09 / 21:43:47
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Från; daniela

vilka härliga bilder!

2011-03-15 / 15:17:23
URL: http://danielaforsberg.blogspot.com/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback