Om jag hade lite kärlek så var den till dig/ Ja, den var till dig

Idag, klockan 12.43

Jag tror att det är lördag idag. Det känns som att jag helt och hållet tappat perspektivet på veckodagarna. Det är en mulen lördag, grannen under oss dammsuger lägenheten, Gamla Ullevi strömmar ur högtalarna, Jonathan köper croissanter på bageriet och jag försökte precis skruva upp mockabryggaren, dock utan resultat. Jag är lika mulen som vädret idag, låg och drog mig länge i sängen. Nu hör jag dig låsa upp dörren, du skramlar med nycklarna och tittar på mig med ett busigt leende i dörröppningen med två croissanter i händerna och säger god morgon.



Idag, klockan 15.48

Vi har sprungit runt i duggregn och jagat fisk. Från den ena butiken till den andra. Nu är vi äntligen hemma igen, med dagens fångst, efter att ha stått i fiskkön i fyrtio minuter (trots att det bara var fyra personer framför oss i kön). Vi tänkte mysa hemma ikväll, dricka lite rödvin och äta god mat. Läsa böcker eller glo på film. Skriva eller redigera bilder. Det låter som en fin lördagskväll, tycker jag.


Kommentarer
Från; victoria

alltså den där tapeten! så sjukt fin.

2011-05-07 / 20:17:03
URL: http://pulsensfrekvens.blogg.se/
Från; Jasmine

Du skriver så fantastiskt! <3



Bilden är vacker.



Svar: Punschrullar är riktigt gott! Du får be vänner från Sverige att skicka ner några till dig. ;P



Kram

2011-05-15 / 12:08:31
URL: http://rosanatt.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback