Om att vara tillbaka

I en nystädad lägenhet tindrar stearinljusen på bordet och jag sitter äntligen i min egen soffa med en vit pläd över mig. Air och tevattnet agerar bakgrundsljud och jag njuter av lugnet medan Jonathan duschar och rakar sig. Det känns skönt att vara tillbaka där man hör hemma.

Jag har massvis med ord och bilder på lager, men jag vet inte var jag ska börja. Det har varit en lång dag i luften med duggregn, borttappade nycklar, kaffe hemma hos Moises, tack-för-att-vi-fick-låna-er-lägenhet-presenter på bordet när vi äntligen fick tag på nycklar att öppna lägenheten med. Efter det har det varit väskor som ska packas upp, golv som ska moppas och till sist har vi ätit middag med Cornelia på kvartersfalafeln.



Vi fick uppleva en väldigt fin tid hemma i Sverige. Vi fick se hur träden blommade ut, uppleva middagar på verandan och t-shirtväder, fina promenader bland vitsippor och mysiga kvällar med vänner och familj. Men på något sätt längtar jag inte tillbaka. På heltid. Två veckor var lagom. Det känns skönt att leva lite i skymundan. Nu ska jag dricka det där teet som kokat färdigt för länge sedan och krama min älskling. Vi hörs snart igen.

Kommentarer
Från; Hannah Larsson

Vilken helt otroligt perfekt bild. Wow!



Älskar den!

2011-05-03 / 12:07:17
URL: http://hannahlarsson.com
Från; Lena

Skönt att ni är på plats igen och att ni trivs där ni är. Här blev det lite tomt och katterna undrar vart ni tog vägen. Idag är det svinkallt med regn och hagel. Hoppas vi kan komma ner framöver. Kramar till er båda.

PS Dina bilder är som vanligt suveräna, Ida!

2011-05-03 / 14:24:49



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback