Löven faller redan på min näthinna och jag försvinner alltid in i drömmar som tar mig tillbaka till verkligheten.

För mig brukar måndagar oftast vara väldigt bra dagar. Ny vecka. Nystart. Lite så. Lite extra peppad. Så har även denna måndag sett ut. Jag har upplevt morgontimmarna, mina få ensamtimmar. Njutigt av lugnet. Gjort frukost i min egen takt, druckit te och besökt bloggar. Pratat med syster i telefonen och planerat in en lång promenad på Björnön. 6 kilometer. Nu är det dags att komma iform igen. En riktig kickstart. Efter det landade vi på mammas balkong med en smoothie i handen, vi pratade bort hela eftermiddagen med diskussioner om livet och allt som hör till.



Ikväll har vi ätit en god och hyfsat hälsosam soppa, städat lägenheten och jag har äntligen fått in mina kläder i garderoben igen och rensat bort lite sommarkläder. Nu vill jag fylla på med nya, höstinspirerade plagg. Jag börjar känna mig redo för hösten. För stearinljus, mörkare kvällar, stora sockor, halsdukar, jacka och färgsprakande träd. Finns det någonting vackrare? Jag har bestämt mig för att planera mina dagar bättre i fortsättningen, speciellt när skolan drar igång. Det kan jag behöva och fokusera mer på mina studier. Jag lever bara studentliv en gång och jag borde ta vara på varje sekund...

Kommentarer
Från; Line

Utrolig fint motiv!

2009-08-24 / 23:40:21
URL: http://linerosvoll.wordpress.com
Från; M

De färgsprakande träden är nog det enda som lockar med hösten.. Men ska försöka uppskatta dagarna lite mer framöver, leva i nuet och vara glad för det jag har.. Det är mitt nya mål (tror jag).

2009-08-25 / 08:15:42
URL: http://malincatrin.blogg.se/
Från; PhotoByTherese

Det låter underbart :) Likaså ser bilden ut!

2009-08-25 / 08:52:44
URL: http://photobytherese.blogg.se/
Från; Anonym

Svar: Googla på 'kardemummaskorpor + leila' så hittar du det. Elelr så finns det länk i inlägget

2009-08-25 / 12:46:30
Från; Ina

Det låter verkligen som en skön start på dagen :) Sådär i sin egen takt liksom :)

Fin bild! Som så många gånger annars :)

2009-08-26 / 19:34:27
URL: http://www.schackrutig.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback