Brustna hjärtans höst

Det finns en doft av allt i mörket, kallt och blött,
och nästan tyst.

 


[ Jag tänker ]

på vad du sa när jag vaknade upp bredvid dig häromdagen.
på stora livsfrågor, som jag aldrig kan svara på...
på bokidéer.
på dig och mig.
på framtiden.
på morgondagen.


[ Jag lyssnar ]

på mysiga melodier.
på sorgliga höstlåtar som vaggar in mig i en sorts dimmig melankolisk stämmning. inspiration.
på dig.

[ Jag drömmer ]

om framtiden.
om våren.
om frost och decmberljus.
om författarskap.
om villadrömmar med sjöutsikt och verandor och stora fönster. ett eget rum för inspiration.
om gitarrspel och sång från en dov scen. med dig.

om ett liv med väldens bästa...

Kommentarer
Från; EmmaConstance

Vad fin designen blev :) Älskar headern!

2009-11-25 / 19:43:25
URL: http://emmaconstance.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback