Jag ska skugga dig längst järnvägsspåret, varje natt...




Medan mörkret faller över hustaken
försvinner jag längst järnvägsspåret.
Världen har förvandlats till ett färgspektrum
och stan lyses upp av gula gatlycktor.

På marken ryker en bortglömd cigarettfimp
jag släcker glöden med foten
och vandrar vidare med hundratals
okontrollerade tankar mellan hjärnhalvorna.
Oftast är det den högra som arbetar hårdast,
på kretiviteten, på ordkombinationerna, på fotografierna,
som ligger gömda längst ner i byrålådan.

Kanske skulle du gå att fånga en dag
i ett ögonblick
då kameralinsen och slutaren
klickar till.

Jag undrar om jag ens skulle få en chans
innan du försvinner vidare längst gatan
bärandes på din gitarr och med en cigarett
mellan långfinget och pekfingret.

Du är en personlighet som behöver
sova på saken innan du fattar ett beslut.
En tänkare som aldrig får ro
innan vägen tar slut,
du är ensamheten personifierad.

Jag tror inte att du skulle låta mig,
följa dig.





Du är rädd för att fastna.



(mina ord 27/9 nollnio)

Kommentarer
Från; Johannas ordsamling

"Du är en personlighet som behöver

sova på saken innan du fattar ett beslut.

En tänkare som aldrig får ro

innan vägen tar slut,

du är ensamheten personifierad."



Jag vet inte riktigt var mina tankar ska ta vägen,

den där strofen

...

sätter ord på väldigt mycket!



hjärta!

2009-09-27 / 23:11:01
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Från; Linda

Jag berörs så fruktansvärt av dina bilder och textrader. Tack.

2009-09-28 / 13:21:33
URL: http://skriftform.blogg.se/
Från; Frida

vet inte vad jag ska säga, än annat än du är otroligt duktig du! ida, verkligen.

2009-09-28 / 18:55:28
URL: http://phbyfr.blogg.se/
Från; Ina

Riktigt tänkvärd text! Läste den tidigare idag och läste den igen nu. Det är liksom sådär så att man kan kika tillbaka igen och läsa om, och fortfarande få upp någonting nytt givande. Imponerade! :)

2009-09-29 / 00:01:30
URL: http://www.schackrutig.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback