Förvirring klockan 00.55

Jag har varit snurrig idag. Sista anmälningsdatum till höstterminen närmar sig. Jag har gått vilse på en omväg och kan inte hitta tillbaka till vägskälet. Jag vandrar bara på vägar som ger mig ångest och förvirring just nu. Jag behöver någonting nytt och mer betänketid. Jag vill inte gå flera omvägar för att uppnå ett obestämt mål. Livet är för kort för fler misslyckanden.

Högskoletiden har fått mig att falla omkull. Dit vill jag inte återvända i höst, jag är inte tillräckligt stark för det. Distanskurser eller folkhögskola, är det som jag just nu överväger. Jag kommer att söka både och för säkerhets skull. Det finns hopp för mig med. Jag vandrar ständigt runt med en vilsensjäl med en inre önskan om att aldrig bli som dem. "Om hon bara vågade, skulle världen se annorlunda ut."

Jag fick rådet att göra det som känns bäst för mig idag. För det första ska jag hoppa av, informationsdesign i praktiken. För det andra ska jag plugga på biblioteket imorgon och fundera på essä-ämnen till litteraturkursen. För det tredje ska jag börja distanskursen, språklig förändring och variation på måndag. Hösten är fortfarande ett oskrivet blad, men just nu har jag så mycket annat att se fram emot...

Kommentarer
Från; Liisa

Hej jätte fin blogg! En fråga bara.....

Hur får man, som du nu har, Fotografier, ord och Dagboksanteckningar osv högst upp på bloggen och så där fint? (Om du nu har gjort det själv)

Alltid velat haft så men är kass på bloggdesigne.

Tack på förhand /Lisa :)

2010-04-14 / 11:42:49
URL: http://mittlivikaos.blogg.se/
Från; Liisa

Men gud va bra :) Tack för hjälpen, ska kolla in där!

2010-04-14 / 13:35:45
URL: http://mittlivikaos.blogg.se/
Från; amandalu

grymt snygg blogg! :D

2010-04-14 / 14:55:28
URL: http://amandaluu.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback