23:23:14

Kalla händer mot varm tekopp. Indian spice. Bara för att jag gillar det. Inte kalla händer utan tesorten och att värma händerna såklart. Jag fryser trots att elementet är på. Kondensen samlas på fönsterrutorna. Jag äter choklad och känner mig tjock om vartannat. Bara för att döda en annan känsla som jag har. Det handlar nog om ångest. Det brukar det göra. Trots att jag försöker hålla huvudet högt. Och inte falla. För egentligen så finns det ingen anledning. Jag borde flyga. För jag har det bra. Men jag är instabil. Som alltid. Putta mig på axeln och jag faller omkull. Jag önskar att jag kunde omvandla min ångest till kreativitet. Men inte ikväll. Ikväll dricker jag te, äter choklad och fryser.

Kommentarer
Från; Carro - C.LUNDSTROM

Vet precis hur du känner. Känns som att läsa mina egna tankar i detta inlägg.

2010-12-16 / 01:28:18
URL: http://clundstrom.webblogg.se/
Från; Milla

åh tusen tusen takk Ida, det betyr så mye for meg å høre, spesielt fra deg, en jeg virkelig ser opp til :)

2010-12-16 / 10:03:41
URL: http://heroesandme.com
Från; Lena M Wallin

Älskade Ida. Jag har sagt det förr och säger det igen: yoga. Yogan kan vara precis det du saknar - ett sätt att omvandla ångesten till kreativitet. Yogan löser upp knutar i själen och ger plats för positiv energi. Vi går alla omkring med en massa skit i ryggsäcken - yogan kan vara ett redskap att göra skiten till något som inte äter vår energi, en livserfarenhet men inte mer än så. Det är värt att testa. Jag lovar.

För övrigt är det snöyra här idag vilket gör min yrsel värre än vanligt. Om en stund ska jag sätta på en cd med kundaliniyoga (kallas också medicinsk yoga och han som leder passet heter Göran Boll) som är en räddare i nöden. Det finns ju många olika former av yoga så man får pröva sig fram. Kram och lycka till!

2010-12-16 / 13:22:33



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback