Längesen vi sågs

Tio minuter kvar av februari. Jag har försökt berätta och skriva ner det jag har gjort de senaste dagarna. Men varje försök har slutat med delete.

Till att börja med så önskar jag att jag kunde radera både onsdagen och torsdagen ur mitt minne. Allra helst torsdagen. Fredagen startade med att mamma ringde och väckte mig och berättade att mormor låg på lasarettet. Fyra timmar spenderades vid mormors sida. Tuffa timmar. Förhoppningsvis får hon stanna en stund till på jorden. Jag vill inte säga hejdå redan.

I lördags vaknade jag utvilad och vi tog en promenad runt stan med stopp på system bolaget och konsum. Senare åkte vi med mamma och matilda till ikea. Jag köpte värmeljus och tulpaner. Efter det gick vi till maxi och handlade, där träffade vi av en slump Amanda som vi inte träffat på nästan två år. Vi bjöd med henne hem till mamma där vi åt tacopaj, drack vin och därifrån tog vi taxi ner på stan och spenderade kvällen på circus. Natten bjöd på många minnen, en kopp te och samtal till klockan sex på morgonen.

Idag har vi sovit bort nästan alla ljusa timmar, tittat på filmer och lagat mat klockan åtta på kvällen. Imorgon väntar en ny vecka, ny månad och nya tag. Jag återkommer...

Kommentarer
Från; uh-huh-me.com ~ Nettan

hoppas mormor får må bra och vara med er länge till! kram

2010-03-01 / 10:50:13
URL: http://uh-huh-me.com
Från; Frida

det hela låter mysigt, förutom det där med din mormor, kan förstå att det är jobbigt, kan inte tänka mig hur jag skulle känna mig om det var min mormor.



tack, jag gillar dem jag med :]

2010-03-01 / 17:04:28
URL: http://phbyfr.blogg.se/
Från; Jossi

hoppas verkligen din mormor mår bättre nu!

2010-03-04 / 18:47:20
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback