Det är då jag önskar att jag kunde stanna tiden



Det står vissnade midsommarblommor i vardagsrummsfönstret. En känsla av melankoli ligger som et täcke över mig och den här lägenheten idag. Jag skulle önska mig regn istället för värmebölja just idag. Det kommer sluta med att vi tar bilen till stranden ändå. Jag känner mig själv allt för väl. Ibland.

En trave olästa böcker med dammiga omslag lockar mer. Några timmar planlöst trixande i Photoshop, skulle inte heller vara helt fel. Eller några timmar framför Word. Jag skulle kunna skapa nya dimensioner idag. Bristen på trosor och smutsiga sängkläder försöker intala mig att vi behöver slänga i en tvätt i maskinen. Och tvätten från senast, ligger i högar. Dammråttorna på golvet har nog också någonting att säga. Och flyttlådorna som måste fyllas. Nångång.

Det skulle faktiskt vara skönt med en regnig dag, sådär mitt i allt. Jag behöver känslan av att kunna göra ingenting. Det finns en viss ångest i solsken. Ibland. Jag skulle behöva hörlurar och en ipod för att koppla bort världen en stund. Med Kents nya album i öronen som ger mig rysningar i hela kroppen. Då kanske jag skulle klara av en dag i solen.


Kommentarer
Från; Madde

Vilken underbar bild:)

2010-07-02 / 15:37:37
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/
Från; Madde

Sv:Tack gumman:)Hoppas ni har det jätte mysigt:DKram

2010-07-03 / 08:08:09
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/
Från; josefin mandarin

ååååh älskar dina bilder. lika fina varje gång

2010-07-04 / 00:08:33
URL: http://mkeys.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback