Du sa rädslan den går över men den där oron stannar kvar

"Snart kommer jag att ligga med huvudet mot kudden. Jag kommer att puffla den flera gånger. Vrida och vända på mig. Lyssna till dina ojämna snarkningar. Och försöka sova. Tills jag inser att jag inte kan somna förrän din klocka har ringt. Tills oron har lagt sig. Tills du har stängt dörren om mig och viskat hejdå älskling. Det låter så sorgligt. Men det är så det är nu. Det är så det har varit. Men det är inte så det kommer att vara. Jag ska bara bevaka klart den här ebayauktionen som inte kommer att gå vägen innan jag stänger locket på macbooken.

Det är tur att jag har lysande tangenter, så jag kan se vad jag skriver utan att behöva ha lampan tänd. Jag försökte somna nyss. Mina fötter är iskalla. Fåglarna har vaknat till liv. Ljuset börjar sippra in genom de nerdragna persiennerna. Jag blir alltid störd, på ett eller annat sätt. Det är nog inte meningen att jag ska sova innan du har åkt. Tio minuter kvar. Sen kommer jag kunna somna.
Men den där oron stannar kvar..."



Jag skulle vilja veta hur det känns att vakna mitt i natten utan att sakna dig. Jag skulle vilja veta hur det känns att vakna bredvid en pojke med rufsigt hår, en utvilad blick och med godmorgonfrasen mellan våra läppar. Jag skulle vilja veta hur det känns att kunna somna samtidigt som dig. Känna dina fingertoppar mot min nakna hud, din andedräkt mot min hals, den där pussen på kinden och höra godnattorden i mitt öra, utan att veta att din sida snart är tom. Sovrummet ser helt annorlunda ut när din trygghet inte finns där. Jag ser saker som inte finns. Drömmer obeskrivliga drömmar. Vaknar och tror att jag är någonannanstans. Jag skulle vilja veta hur det skulle kännas i min själ utan oron om att du kör bil på nätterna. Jag skulle vilja veta hur du skulle må. Det är så mycket jag skulle vilja veta...

Snart kommer sängen att värmas upp av två kroppar varje natt. Precis som det ska vara. Och vi kommer att vakna bredvid varandra på mornarna. Jag kommer att se lättnaden i din blick. Hur tyngden försvinner från dina ögon. Snart ska vi ta igen alla tomma nätter och ångestfyllda mornar. Snart. Så. Jag vet att det bara är nio nätter kvar nu och jag ser glädjen i dig när du pratar om det.

Kommentarer
Från; Madde

Hoppas nätterna går otroligt fort för eran skull:)Kram

2010-06-15 / 14:56:02
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/
Från; Linda

På den punkten är vi två.

Såklart.

2010-06-15 / 22:45:56
URL: http://kameralins.blogg.se/
Från; Jossi

sv: hihi jaaa, tack :)

2010-06-15 / 23:00:32
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Från; josefin mandarin

så fint. allt du gör är så fint.

och du är så duktig, både med kameran och att skriva

2010-06-16 / 11:08:57
URL: http://mkeys.blogg.se/
Från; Frida

det här var det absolut finaste jag läst på väldigt länge.

2010-06-17 / 23:36:29
URL: http://phbyfr.blogg.se/
Från; Madeleine

Verkligen fin bild. Och text.

2010-07-05 / 19:01:40
URL: http://maddemodig.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback