Förstamajkyss

Ännu ett tomt skrivfält som ska fyllas med ord. Jag brukar sitta länge innan jag brukar komma på vad jag ska skriva. Mitt huvud är alltid som ett nytt blankt papper. Vissa gånger skriver jag ner mina funderingar på ett papper innan jag ska sätta mig här framför bloggen. Det kan ta en timme, en hel dag, innan orden vill trycka ner rätt bokstäver på tangentbordet och sedan sväva fram över textblocket. Ibland är det betydligt enklare än så. Men då brukar inläggen inte betyda lika mycket. Jag vet inte om jag gillar kontraster, jag vill att allt jag skriver ska hålla lika hög klass. Idag skriver jag som på räls. Fingrarna dansar över tangentbordet och hjärnan följer stillsamt med.

Det är fösta maj idag och jag ser hur knopparna vaknar till liv och världen förvandlas till ett gröt hav. Jag ser hur blommorna börjar växa upp ur marken och hur människorna samlas där omkring. Det är fint. Trots att vinden viner och himlen är grå, så infinner sig ett lättsamt lugn inom mig. Jag och Jonathan köpte godis och gick och satte oss i Botaniska trädgården. På avstånd hördes förstamajorkestern och demonstrationståget trampade förbi. Jag är kär i dagar, då jag känner hur ångesten rinner av mig och jag kan leva. Utan krav och måsten. Det händer inte så ofta och det gäller att ta vara på varje sekund. Vi lever ändå här och nu. Imorgon kan det vara försent.

Nu hör jag dig från soffan: "När ska du publicera, jag sitter och väntar...?" jag ler innombords och undrar ifall jag ska visa en bild också. Men jag tror inte det behövs. Jag tror ni förstår ändå...

Kommentarer
Från; M A L I N |--| E

Det skulle vara sjukt snällt om du kunde gå in här, på länken här under och rösta på min bild, nummer 12:)!

http://vadfanskajagheta.se/2010/april/finalisterna-i-tavligen.html#comment



KRAM

2010-05-01 / 19:18:18
URL: http://malinhee.blogg.se/
Från; Josefine

Där fick jag förklaringen på hur det kommer sig att du alltid skriver så vackert. Det är även fantastiskt att du kan få det att verka så nära, så som om du går runt på mina gator i min stad. Kram

2010-05-02 / 11:21:15
URL: http://josefinesfoton.wordpress.com
Från; sunshine

vilken beskrivning! jag blir alldeles kär i dina ord :)

2010-05-02 / 12:37:01
URL: http://sunis.blogg.se/
Från; victoria

har för mig att jag sett nån bild här på bloggen att du har satt upp en del foton på väggen. undrar bara vad du satt upp dom med.. :)

2010-05-02 / 19:28:27
URL: http://knytaknutar.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback