Sommaren blir oktober

Det är en helt vanlig fredag. Förutom att almanackan visar första oktober. Det känns overkligt. Men tiden är ju fortfarande densamma oavsett om jag går i shorts eller inte. Det är fortfarande o-k-t-o-b-e-r. Jag vill inte att tiden ska gå så fort...



Jag har äntligen blivit av med chick-lit-uppgiften och fått betyg i två andra kurser. Så nu ligger jag i fas. Så det så, Csn. Nu är det bara att vänta på pengarna. När jag var färdig med uppgiften strax efter åtta gick vi ut en stund. Andades frisk luft. Jag kanske till och med kände en och annan höstvind. Men jag började bara hosta igen. Så vi gick bara till affären och köpte soltorkade tomater, ruccolasallad, mozzarella, oliver och en stor baguette. När vi kom hem gjorde vi varmamackor i micron. Livet utan ugn går faktiskt över förväntan. Det är mycket man kan lära sig leva utan...

Nu ska jag skaka sängkläderna och bädda ner mig under täcket och gosa ihop på din arm. Slå på en film. Koka te och inviga hösten med några värmeljus. Godnatt.

Kommentarer
Från; Sara

fint

2010-10-02 / 18:45:05
URL: http://faeria.blogg.se/
Från; ellen

vackert, åh så vackert!

2010-10-03 / 14:24:01
URL: http://pressanykey.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback