Mixing languages



Jag har tagit en fikapaus. Nu värmer jag mina fingrar runt kaffekoppen och äter en chokladmuffin. Jag har pluggat hela morgonen. Till lunch åt vi wok på torget och lapade sol. Höstluften har äntligen hittat hit. Det är en väldigt fin höstdag, så jag ska skriva färdigt det sista på min epikanalys och ta mig ut igen. Vi tänkte sätta oss på en bänk någonstans och ta igen lite katalanska inför kvällen.

Jag börjar bli riktigt förvirrad av alla dessa språk. Sedan vi börjat gå ut och träffa lite mer folk, har det blivit mycket engelska. Samtidigt som vi ständigt lever i en stad där spanskan och katalanskan går hand i hand. Och ikväll ska vi till vår tredje lektion i katalanska där vår lärare endast pratar katalanska. Det är förvirrande, konstigt, men mest av allt lärorikt. Men det känns konstigt när min hjärna automatiskt vill skriva på engelska istället för på svenska, då har det gått lite för långt...

Kommentarer
Från; Madde

Tycker du är väldigt stark gumman, jag kan knappt skriva eller prata svenska i mellan åt:D Kram

2010-10-18 / 20:10:07
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback