49 timmar och 27 minuter senare

Jag vet aldrig vad jag ska skriva längre. Orden har fastnat någonstans. I solskensdagar, pubrundor, cafémys, katalanska ord, långpromenader, tekvällar och sovmornar. Igår efter Katalanska kursen tog vi med Cornelia till en av barerna på vårt torg och där blev vi kvar till stängningsdags. Det finns så mycket att prata om. Jag inser oftare att jag bara är tjugotre år och har mycket kvar att se i livet. Att det är okej att sova länge just nu. Att det är okej att inte ha så mycket måsten. Att det är okej att vilja bli författare. Att det är okej att ha drömmar höga som höghus. Här är det okej. Jag kände aldrig samma sak där hemma i lilla landet lagom (det finns alltid människor som vill ta dig ner på jorden). Men det kanske bara är jag som börjar förändras, som har fått lite mer skinn på näsan.



Mina pengar dök upp på kontot igår. Äntligen. Det är inte alltid så tillfredsställande att leva upp sina sparpengar och leva på ett studiemedel när hyran ligger på nästan lika mycket. I två månader. Men nu känner jag mig minsann rik. Det första jag gjorde var att springa och köpa ett par kängor som jag blev förälskade i någon gång förra veckan, följt av lite nödvändig höstshopping. Jag kom hem med shoppingkassar både idag och igår, men såklart mindre pengar i plånboken och lite ångest. Men jag var värd det, speciellt eftersom att vi var tvugna att "leva" för alla mina födelsedagspengar också.
Nu ska jag sätta på en kopp te och mysa med en bok.

Kommentarer
Från; Madde

Skönt att höra att du börjat ta allt i din egen takt och se till vad du själv behöver:)

2010-10-27 / 07:37:55
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/
Från; Linda

Tack underbaring <3 ta hand om dig, det är det viktigaste.

2010-10-27 / 20:34:12
URL: http://kameralins.blogg.se/
Från; Lena M Wallin

Lycka till med författardrömmarna. Ett första steg är att våga uttala drömmen. Så du är redan på väg... Kram!

2010-10-28 / 18:16:13



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback