Someone like me



Klockan fyra klickade jag på skicka och min hemtenta flög iväg på rättning. Hejdå, språkhistoria! Nu är jag lite visare gällande språkepoker, gammalstavning, stavningsreformer och en hel del annat. Jag har också lärt mig att det är första och sista kursen i språkhistoria som jag tar mig an. I fortsättningen kommer jag att hålla mig till mina ämnesområden. Det känns mer hemma. Fast egentligen har jag nog aldrig känt mig särskilt hemma på högskolan. Det finns så mycket annat i livet än att samla poäng och vinna prestige. Jag önskar att jag kunde skriva mer om det här, men jag vet inte riktigt hur jag ska förklara. Kanske en annan gång.

Jag har ingen plan över hur jag ska lyckas i livet, men jag tror på att mina drömmar kommer att ta mig dit jag vill. Du sa en gång att livet inte går att planera för såna som vi. Jag tror du har rätt. För jag har aldrig varit särskilt bra på det. Livet blir ändå aldrig som man tänkt sig. Inte för mig åtminstone.

...

Vi fick en mysig eftermiddag, vi åt buffé på Frec Co (en ny favorit), köpte Valeriana på apoteket och nu är det dags att knyta på sig joggingdojjorna för att gå ut och springa en stund. Det börjar bli skönare på kvällarna här nu, vilket är perfekt för små joggingturer.

Kommentarer
Från; Milla

åh så vakkert bilde. jeg vet heller ikke hva det skal bli av meg. det var en gang når jeg drømte om å bli skuespiller. men nå vet jeg ikke lenger. kanskje noe innen foto. vem vet. inte du. vem vet. inte jag ;)



/ ååååh, tuuusen takk søte du. nå ble jeg så glad at jeg ble varm i kinnnene.

2010-09-08 / 21:59:29
URL: http://heroesandme.com/
Från; Sanna Ek

Väldigt vacker ihopsättning bild o text. Like it a lot. Och texten. It's true!

2010-09-08 / 23:43:11
URL: http://sannaaek.blogg.se/
Från; Sarah

Jag älskar din blogg så mycket att jag ibland tror att jag älskar dig. Haha. Du är så vacker, du är en mycket duktig fotograf. Jag beundrar din talang att skapa så fint av ord. Du är inspiration (:

Ta hand om dig !

2010-09-09 / 00:00:26
URL: http://37sn.blogspot.com/
Från; Martina

Jag håller med dig, det är onödigt att planera, för det blir ju iaf aldrig som man har tänkt sig:p

Men det brukar bli bra ändå, åtminstone i mitt liv:) Så för dig också hoppas jag!

2010-09-13 / 20:52:38
URL: http://mistermartina.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback