Sleepless once again

Klockan slog precis tolv. Det är vemodigt. Jag vill så gärna sova en hel natt, ostört. Men jag är rädd för att sova, för att ligga vaken, för tankarna som dyker upp, för ångesten som lätt hälsar på och för tårarna. Fast jag är nog ganska bra vän med tårarna, jag brukar bli lugnare efteråt. Jag vet inte hur sömnrubbningarna kunde dyka upp igen, helt plötsligt. Allting är en aning snurrigt just nu. För lite sömn och en hög med skolarbeten är inte en sån bra kombination. Jag hoppas verkligen att det går över...


bara för att jag gillar blåsippor så mycket.

De senaste dygnen har jag: ritat luftballonger på handleden, pussats i regnet, legat vaken en hel natt, tittat på stjärnorna från terrassen, sovit från åtta till ett, pluggat, pluggat och pluggat, blivit förvirrad, haft ihållande huvudvärk, druckit varm sagochoklad klockan fem på morgonen, pratat om mina lustiga tankar mitt i natten och jag blir lika glad varje gång du förstår mig, ätit Ben & Jerrys och pizza, läst 50 sidor i en bok, skrivit anteckningar, ritat moln och fåglar i mitt skrivblock och försökt leva så gott det går. Men ändå har tiden stått still, dagarna känns helt värdelösa när man inte kan sova på natten. Jag blir trött och lite ledsen. På allt, på samma gång.

Kommentarer
Från; Lydia

Översta stycket förklarar väldigt bra över hur jag känner mig just nu...

2010-09-08 / 01:05:30
URL: http://lydialedenvik.blogg.se/
Från; Frida

väldigt fin bild! aah, tack så jättemycket <3

2010-09-08 / 18:07:06
URL: http://phbyfr.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback