Naken i treveckorslakan



Lugnet har flyttat in hemma hos oss idag. Balkongdörren står på glänt, frisk efterregnluft strömmar in i lägenheten och fåglarna kvittrar. Jag ligger under täcket med datorn i famnen iförd en av dina fina skjortor och du sitter bredvid och spelar kentlåtar på gitarren. Jag brådskar inte med analysen eller läsandet den här veckan. Det visade sig att jag tagit fel på inlämningsdatumet med några dagar. Så istället skickade jag in min slutgiltiga ansökan för höstterminen igår kväll. Jag har aldrig varit så nervös tidigare(och tyvärr känns det som att jag har en pyttechans att komma in, sen när blev det så svårt att komma in på högskolan?). Jag försöker att inte bryta ihop och ta ut förlusten i förväg.

Annars längtar jag mest hem till mammas trygga famn, vitsippor och påskgodis. Snart så. Jag hade tänkt bygga en luftballong idag, har hittat det bästa materialet ute på gatan för att bygga en. Men jag tror inte att jag är så pysslig av mig idag (vad jag ska med den till, hoppas jag ni får se senare). Kanske vaknar konstnärsådran till liv lite senare. Nu ska jag ta och läsa en stund och lägga framtidstankarna på is ett tag.

Kommentarer
Från; Sandra

Blev det bibliotekarieutbildningen till slut? Antagningspoängerna verkar ha skjutit i höjden ordentligt, jag förstår inte varför det ska vara så svårt. Men du fixar det säkert! Tänk att du redan har kommit in, då drar du till dig omständigheter som gör att du kommer in. Laws of attraction! :)



2011-04-14 / 14:48:27
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback