Pysseldag



Idag har vi haft en riktigt trevlig pysseleftermiddag hemma hos Cornelia. Vi har fotograferat bokstäver, klippt, sytt och trixat för att få till allt som hon hade tänkt sig. Tanken är att hon ska göra en poster till en studentfestival i Tyskland. Jag hoppas hon lyckas klippa ihop någonting i photoshop till slut. Det var lite trixit att få till det med bokstäverna som aldrig ville vara still och bakgrunder och sånt. Men det går säkert suveränt. Jag har även försökt mig på att vika pappersfåglar, jag lyckades knåpa ihop en till slut efter många om och men (de som jag fotade tidigare hänger prydligt på väggen inne på Cornelias rum). Men det var verkligen inte lätt. Avslutningsvis pustade vi ut med en varsin öl på ett mysigt litet hak, nu vill jag mest slänga av mig kläderna och däcka framför en film eller nåt. Jag kanske fastnar med skrivblocket eller med ett nytt worddokument, huvudet snurrar av ord som vill ut just nu.

Kommentarer
Från; Madde

Sv:det är ju så härligt:) Hoppas vårat fina väder håller i sig när ni kommer hem:)

2011-04-17 / 09:40:01
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/
Från; Lara

åh vad fint! gillar färgerna på bokstäverna :)

2011-04-17 / 15:50:35
URL: http://laramalin.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback