Livet är fint


Fika hemma hos farmor och farfar, min älskade farfar fyllde år.

Idag vid frukostbordet bestämde vi oss för att strunta i allt vad studier heter och bara vara. Efter en påsk med far och fläng mellan nära och kära, satte vi oss i bilen och körde ut till Björnö. Bara du och jag. Vi gick längst stranden hand i hand med vinden i håret, andades in den svala vårluften, lyssnade till fågelkvitter, skvalpande vågor och trädens prasslande i vinden.

På eftermiddagen fikade vi och gick en vända på stan och på kvällskvisten satt hela familjen samlad på verandan hemma hos farmor och farfar. Jag har verkligen fina människor omkring mig. Här som där. Det känns lite fantastiskt att det finns vänner som faktiskt längtar efter oss där nere. Det trodde jag aldrig.

Kommentarer
Från; Ellen Lindberg

Det känns oerhört skönt att ha i alla fall en liten del av framtiden planerad. Jag vill inte ha hela förutbestämd, men det känns skönt att veta att man nu inte kommer sitta ensam i lägenheten under sommaren när ens vänner är ute och tjänar pengar i solen. Sedan får det gärna hända mycket spännande och spontana saker i framtiden, men sommaren är planerad och det känns skönt :)



Kram på dig, fina!

2011-04-28 / 11:36:15
URL: http://lindbergellen.blogg.se/
Från; My

MUMS!

2011-05-16 / 11:20:12
URL: http://myvestlund.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback