Några dagar senare

Klockan slog precis midnatt. Men det känns fortfarande för tidigt för att välkomna John Blund och sängkammaren. Så jag har tänt ljus, kokat te och bäddat ner mig under en röd ikeafilt i soffan istället. För att varva ner.

Idag har jag försökt leva upp till innebörden av mitt namn. Som betyder flitig. I eftermiddags satt vi båda på café och studerade, jag har läst både facklitteratur och Pippi Långstrump idag. Min kurslitteratur består till största del av barnböcker och vampyrlitteratur den här terminen. Det kanske låter tramsigt. Men jag tror ändå att jag är på rätt spår. Nu fokuserar jag mest på att komma ikapp och läsa så mycket som möjligt.



Efter middagen drack jag hemmagjord chailatte och läst de sista sidorna i Pippi, innan jag fick för mig att plocka lite här hemma och baka en sats Hallongrottor. Så nu finns det fika när lilla fröken kommer förbi imorgon. (Nu håller jag verkligen tummarna för att det ska gå att publicera det här, vårt internet är inte direkt att lita på just nu).

Kommentarer
Från; Jasmine

Mysigt inlägg. Hoppas att du hade det skönt i natt. :)

Bilden är kanonfin! <3

Kram

2011-02-16 / 11:12:40
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Från; M

Det är lugnt. Hoppas att saker och ting går åt rätt håll. Du ska veta att jag tänker mycket på dig, och er. Vill att du ska må bra!



Synd att ni redan va uppbokade då, för vi var väldigt sugna på att komma och hälsa på och det va bästa helgen för oss. Får se om vi lyckas hitta en lucka någon annan helg..

2011-02-16 / 21:19:07
URL: http://tidvatten.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback