Den där vardagen



/ Det regnar och åskar. Jag har precis duschat och känner mig ovanligt fin. Och tömt kameran för att gå ut och ta lite regnbilder.

// Det slutar att regna så fort vi kommer utanför dörren. Typiskt. Jag fotar lite ändå och efter det dricker vi en kopp kaffe på Adonis.

 

/// Jonathan köper nya skor. Vanessa ringer och vi går och tar en fika på boulangeriet. Jag och Jonathan delar på en briebaguette, en chokladcroissant och en burk Cola. Vi pratar om Vanessas resa till Gibraltar och Cadiz och sånt. På vägen hem håller jag på att svimma av värmeslag och åskhuvudvärk.

 

//// Vi äter grekisk sallad. Jag läser ut en bok som jag känner att jag behöver mer tid för att förstå mig på. Leker i Photoshop, känner mig lite väl ego som mest lägger upp bilder på mig själv nu förtiden. Tänker att jag har hur mycket bilder som helst som ligger och skräpar som jag aldrig orkar redigera.

 

///// Går en lång kvällspromenad på nästan en och en halv timme, till Arc Triomf och tillbaka till Grácia igen. Köper en liten smoothie på vägen hem och känner hur huden klibbar. Luften är tung och regnet skulle gärna fått hålla i sig. Nu ska vi bädda ner oss i bäddsoffan och titta på film. God natt


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback