Vad jag har sysslat med ikväll



Vad jag vill jobba med när jag blir stor
, min önskan är att kunna försörja mig på ett deltidsjobb (gärna på ett bibliotek) och skriva böcker på sidan om. Pengar spelar inte så jättestor roll för mig, bara jag har så att jag klarar mig.

 

Böcker som jag tycker om är Norwegian Wood, Beatriz och himlakropparna och Innan jag dör.

 

Bästa jag gjort, åkt till Barcelona, det har helt klart fått mig att inse vad som är viktigt här i livet.

 

Vad jag vill göra härnäst, nu vill jag spendera ett år på skrivarlinjen i en lugn miljö och ägna mig åt det jag älskar, senare vill jag studera till bibliotekarie och kanske flytta utomlands igen.

 

Jag drömmer om att bo i ett hus med havsutsikt i gammal stil med stora fönster, där jag har ett eget rum där jag kan sitta vid mitt skrivbord och skriva, att kunna leva mitt liv som jag vill, utan krav från samhället, att alltid ha min älskade vid min sida, att bo på flera platser innan jag väl finner ro i det där fina huset och så vill jag så klart lyckas ge ut den där romanen också.

 

Musik jag lyssnar på för det mesta, Lars Winnerbäck, Melissa Horn, Kent, Death cab for cutie och Thåström är nog det som går varmast i Itunes.


Vad jag gör en regnig dag, sover länge, äter god frukost med älsklingen (helst pannkakor eller crossianter), lyssnar på Winnerbäck, läser en bok, lagar mat och kanske bakar, lyssnar på regndropparna, skriver och avslutar med att titta på film med älsklingen.

 

Mat jag tycker om, allt med grönsaker och fisk. Sushi är nog numera en favorit.

 

Dricker helst, te, kaffe och vin.

 

Godaste glassen, italiensk glass slår allt, cocos, kanel och hasselnöt är de bästa smakerna om jag får bestämma själv.

 

Jag klär mig helst i klänningar, kjolar och stickade tröjor.

 

Filmer jag tycker om, Mr. Nobody, Eternal sunshine of the spotless mind, Donny Darko och The notebook.


När jag är gammal hoppas jag att jag kan tänka tillbaka på mitt liv med ett leende på läpparna och minnas alla fina stunder och vara glad för hur allt blev.

 

Jag är svag för, bakverk!

 

Saker som ger mig ångest, krav, stress, högskolan, framtiden, min spegelbild (ungefär varannan dag), sömnlösa nätter och bråk.

 

Vad jag helst gör när det är fint väder, packar picknickkorg, hänger kameran på axeln och åker på utflykt med min käraste till ett helt nytt ställe som jag aldrig har varit på tidigare.

 

Vackraste platsen jag varit på, det måste nog vara bergen (Pyrenéerna) där vi var med Cornelia och hennes karl för några veckor sedan. Hur vackert som helst.

 

Käraste ägodel, kameran med Sigma 30mm, 1,4/f.


Det bästa jag vet, min älskling, när orden svävar fram, fina fotografier, att må bra, frihet, att vakna tidigt på morgonen, promenera i solnedgången, lyssna till Jonathans gitarrspel och sång, se vårblommor slå ut och höstlöv färgas röda.


Jag skulle inte kunna leva utan, min älskade Jonathan.

 

Finaste djuren, pandor och rådjur men jag skulle gärna leva tillsammans med en massa katter och kaniner.

 

Jag saknar just nu, svensk sommar och mina vänner och en stabil tillvaro och ett eget rum.

 

Böcker jag vill läsa, Fågeln som vrider upp världen, Kärlekens historia, Vindens skugga, Igelkottens elegans och Just Kids.


Kommentarer
Från; Brita Melissa

Det var fint å lese <3

2011-06-19 / 21:38:04
URL: http://britamelissa.blogspot.com
Från; kristina

vad fint det här var! jag hoppas också på den romanen (och tror också.)



sedan hoppas jag också att stressen och kraven försvinner (för visst är det onödigt att de finns där ändå?) och jag hoppas också på att spegelbilden aldrig någonsin blir någon ångest (för du är så fin). och att drömmarna går i uppfyllelse!



(och vad glad jag blir av att du vill läsa kärlekens historia, som jag tipsade om.)

2011-06-20 / 01:48:23
URL: http://melodyofyou.blogg.se/
Från; Jasmine

Du skriver alltid lika drömmande. :)



Svar: Jag har varit en vecka i Taizé, Frankrike. Det var kanon, en resa som enligt mitt tycke var alldeles lagom. Jag har dock inte kommit in i vardagens rutiner än. Sover för lite, jobbar och lever i stort sett på energireserver från tidigare år. Men jag ska läsa alla dina inlägg, det gör jag alltid.



Kram

2011-07-03 / 21:05:11
URL: http://rosanatt.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback